Våre Arbeider

Dette er stedet hvor vi vil presentere våre arbeider. Når alt kommer til alt er det våre leveranser som forteller mest om oss og vår tankegang, både på og mellom linjene.

Sophies Minde Sophies Minde er en institusjon som har hjulpet tusenvis av nordmenn i over 100 år med proteser, ortroser og spesialtilpassede fottøy. Det traumatiske i å miste eller mangle et ben eller en arm kan nå møtes på en svært profesjonell måte som understøttes av en positiv visualitet. Les mer
LO Norge Å opprettholde LO som en høyst levende og aktuell organisasjon er svært viktig. Ikke minst for å kunne oppleves som relevante i en tid med store samfunnsmessige utfordringer og nye muligheter. Les mer
Ny Rå hårpleieserie fra Define Vi har designet en helt ny hårpleiserie – Rå fra Define. Serien er utviklet med naturlige ingredienser hentet fra skandinavisk natur. Den visuelle produktidentiteten spiller på Define sine eksisterende kjennetegn, men denne gangen enda mer nedstrippet, rent og rått. Akkurat som produktene. Les mer
Ringnes Brygghus Les mer
Go’morgen Yoghurt Les mer
Salma Taco Salmas nye vri på taco fortjente naturligvis en ny vri på de typiske visuelle taco-signalene. Den norske fredagstacoen har fått en aktuell utfordrer! Les mer
Gryr Gryr er en serie plantebaserte produkter fra Sunniva. Perfekt for dem som ønsker et grønnere og mer plantebasert kosthold. Les mer
Salma Smoked Salma Smoked er en fastere, ferskere og mildere røkelaks i velkjent Salma-kvalitet. Kaldrøkt på Bømlo og designet i Stockholmgata 10. Les mer
Go’morgen Shake Cretalux har designet Go'morgen-familiens siste tilskudd - Shake med yoghurt, bringebær og lime. Les mer
Litago Shake Cretalux står bak denne rystende gode milkshaken fra hele Norges favorittku - Litago. Les mer
SUNNIVA PRESSET Sunniva betyr solens gave. Navnets frodighet og energi videreføres i den nye identiteten designet av Cretalux! Les mer
SUNNIVA ORIGINAL Juicen du holder i hånden er selve klassikeren blant juice. Den originale Sunniva®-juicen er fremstilt av konsentrat, noe som innebærer at fruktene presses ferske, rett etter plukking, og juicen konsentreres. Les mer
Sunniva Kaldpresset Følelsen av å våkne til strålende morgensol på en nydelig sommerdag – går det an å tappe den på flaske? Les mer
YT YT® er en serie treningsmat og -drikke. YT® blå serie er utviklet til bruk før, under og etter treningsøkten. YT® Protein er til deg som ønsker et proteintilskudd i forbindelse med trening. Les mer
POPS! Pop till you drop! Ordet «Pop» er et onomatopoetikon, altså et lydmalende ord og det er her revitaliseringen henter sin inspirasjon fra. Les mer
Munkholm Forfriskning – rett fra bryggeriet. I sommer slukker Cretalux tørsten med den revitaliserte Munkholm-serien. Renere, freshere og bedre tilpasset en yngre, mer moderne målgruppe. Les mer
Tine IsTe Limited Edition Palmesus, sol i øynene og saltvann i håret … Og en av disse i hånden! Cretalux står bak designet for sommerens limited IsTe-serie med smak av mango og vannmelon. Ses på Sørenga etter jobb? Les mer
Jif Jif rengjøringsprodukter skinner i hylla med en frisk og oppdatert visuell identitet! Les mer
Tinemelk med smak Les mer
Litago Kanelsnurr Litagovalget var høstens viktigste valg. Kanelsnurr fikk 42% av stemmene og gikk dermed av med seieren. Les mer
Bris Bris er folkets Farris. Farris Bris er både forfriskende og lettdrikkelig og har mindre kullsyre og en mildere smak enn vanlig Farris. Bris er også helt kalorifri. Les mer
Matkurs vin Vår kjære nabo, Matkurs.no, har selvfølgelig sin egen vin. Den finnes forøvrig både som Løkka Råsso og Løkka Bjanko ...
Munkholm alkoholfritt juleøl Munkholm alkoholfritt juleøl Les mer
Styrk Styrket Styrk: Når man i gamle dager skulle gi bort noe riktig fint, var pakningen gaven ble presentert i like forseggjort som det man skulle gi bort. Dette er også inspirasjonen og tanken bak den nye Styrkidentiteten, nettopp fordi Styrk er Tines mest forseggjorte melk. Les mer
Spis en 14 klokken 14 TINEs serie med mellommåltider, «14» ble første gang lansert i 2014, men har nå fått en helt ny produktidentitet signert Cretalux. Les mer
Tinemelk Les mer
Go’morgen Müsli- og nøttebar GOD MORGEN TIL PEKANNØTT OG SALT KARAMELL, OG GOD MORGEN TIL TRANEBÆR OG YOGHURTSMAK. BEGGE ER MEDLEMMER AV MÜSLI- OG NØTTEBARFAMILIEN. Les mer
STRATOS OG LITAGO GÅR FORAN OG VISER SIN KJÆRLIGHET DETTE ER CRETALUXKLIENTENE ORKLA OG TINE I SKJØNN FORENING. DEN GODE SMAKEN AV LITAGO MILKSHAKE-FYLL SAMMEN MED STRATOS SIN BOBLENDE SJOKOLADE. HER KUNNE MAN LETT SE FOR SEG LITAGO MED BOBLEJAKKE I EN BOBLE. Les mer
En hyllest til Zalo-dråpen Cretalux fikk det ærefulle oppdraget å utvikle to limited edition design for Zalo Ultra. I lang tid har Zalo sitt ubestridte slagord vært; Én dråpe er nok. De to nye grafiske uttrykkene er en hyllest til Zalo-dråpen, som har tatt oppvasken i Norske hjem gjennom 65 år i trofast tjeneste. Les mer
Tines nye økologiske produkter TINES NYE ØKOLOGISKE PRODUKTER HAR FÅTT EN HELT NY VISUELL PRODUKTIDENTITET. DISSE FREMSTÅR NÅ LIKE FRISKE, RENE OG SMAKFULLE SOM DE ER FAKTISK ER. I SAMARBEID MED REMA 1000 GJØR TINE DET ENKELT Å VELGE ØKOLOGISK. Les mer
Define Wash&Care Vi har redefinert Define. Define er en serie profesjonelle hårpleieprodukter som er utviklet sammen med norske frisører. Vår oppgave har vært å redefinere Define som det skandinaviske eller nordiske alternativ. Les mer
Pierre Robert lingerie Les mer
Småsulten Les mer
DEN LILLE NØTTEFABRIKKENS VERDENSBILDE Den Lille Nøttefabrikken henter sine produkter fra hele verden og ønsket å formidle nøttefabrikkens lange erfaring og omfattende kunnskap gjennom løsvektbegeret. Det visuelle uttrykket, med en kombinasjon av geografiske og biologiske illustrasjoner, gjenspeiler DLNs eksotiske smaksportefølje. Begeret er laget i fem varianter med hver sin frodig palett. Les mer
Iste Isteen fra Tine i ny drakt. I god tid før sommeren ble isteens visuelle produktidentitet oppdatert. Stripene, som fortsatt er flaskenes viktigste kjennetegn, har sammen med navnetrekket på den rombeformede 'etiketten' bidratt til å gi isteen fra Tine enda et godt salgsløft. Les mer
5. generasjon Biola Vi er stolte over å vise frem Biolas siste revitalisering. Les mer
Salma jubileumsbrosjyre I anledning Salmas 10 års jubileum har Cretalux utformet en brosjyre med Salmas beste oppskrifter. Les mer
Tinemelk i D2 Tinemelk i D2 Les mer
OL-Litago Litago har pakket kofferten og tatt turen til Rio for å heie frem håndballjentene. Heia heia! Les mer
Antidoping Norge - Vi ønsket oss en tydelig visuell profil, tydelig i form av symbol, farge og font. Vi så også behov for å ha en visuell profil med en variert «garderobe». Antidoping Norge spiller ulike roller i møte med ulike målgrupper. Spennet er stort fra å avsløre doping og påtale brudd på dopingbestemmelsene, til å drive forebyggende antidopingarbeid blant unge gutter og jenter. Les mer
Biola Brasil Limited edition i anledning OL i Rio, med smak av kokos og cupuacu. Les mer
Biola Frokostsmoothie En fortreffelig start på dagen for både Biola og Kari Les mer
Cafébakeriet American Style NOK EN NYHET FRA CAFÉBAKERIETS GODE COOKIES, DENNE GANGEN AMERIKANSKE SOFT BAKED COOKIES MED STORE SJOKOLADEBITER. Les mer
Noisy Noisier Noysiest Les mer
Salma cubes versjon 2.0 SKAL DU BRUKE SALMA I SALATER, SUPPER, TACO, WOK ELLER PASTA, ER CUBES BÅDE ENKELT OG GREIT. VI HAR LAGET EN SERIE NYE PAKNINGER (OVERBANER) SOM UNDERSTREKER SALMACUBES SIN HØYE KVALITET OG MANGFOLDIGE BRUKSOMRÅDER. Les mer
Salma Raw pop-ups for butikk SALMA RAW ER ET PRODUKT AV HØYESTE SALMA-KVALITET. DE FERSKE, RÅ SASHIMIBITENE, SAMMEN MED BÅDE PONZU-SAUS OG SESAMFRØ, KAN NYTES HVOR SOM HELST DA OGSÅ SPISEREDSKAPET FØLGER MED I SETTET. Les mer
Tine Iskaffe Hele serien er oppgradert for 7 gang! Alt er endret og alt er likevel likt. Les mer
TINE Rim Mat og drikke utenom kantinetid? rim er tine partners tilbud til bedrifter og institusjoner som ønsker å holde sine ansatte oppegående hele døgnet. Les mer
Tine skolefrukt Melken og yoghurten får selskap av fersk frukt i Tines skolemelkordning. Tenkelenker pryder også disse begrene, og lar tankene vandre,
kanskje i det uendelige? Les mer
Salma SALMA ER NÅ OPPDATERT, BÅDE FOR Å UNDERSTREKE FORSKJELLENE MELLOM 'BACK LOIN' OG 'BELLY LOIN' OG FOR Å STYRKE DEN VISUELLE PRODUKTIDENTITETENS EFFEKT I BUTIKKHYLLENE. I TILLEGG TIL DETTE HAR DEN NYE OVERBANELEVERANDØREN UTVIKLET ET HVITT TRYKK SOM ER NESTEN HELT OPAKT. Les mer
Skoleyoghurt Skolemelken er nå supplert av yoghurt. Skoleyoghurtens toppetikett inneholder nye tenkelenker på samme måte som skolemelken. Les mer
Vårt studio FARGER ER ET AV DE KRAFTIGSTE VIRKEMIDLENE VI HAR. DERFOR VAR DET KUN RETT OG RIMELIG Å FYLLE EN VEGG PÅ TI GANGER FIRE METER MED ALLE PANTONE-FARGENE. ØVERST TIL HØYRE BEFINNER CRETALUX-FARGENE SEG. Les mer
Vår egen visuelle identitet FOR Å MARKERE AT VI I BUNN OG GRUNN, TIL SYVENDE OG SIST OG NÅR ALT KOMMER TIL ER HÅNDVERKERE, VALGTE VI Å UTVIKLE ET HÅNDSKREVET NAVNETREKK. VÅR FARGEPALETT ER SELVFØLGELIG KNYTTET TIL DE SEKS FARGENE I DEN ORIGINALE ESKEN MED CRETALUXKRITT. Les mer
Femkuber as engineering Symbolet inneholder 5 isometriske kuber. fem er et begrep innen styrkeberegning, finite element method, og det er ikke alltid at de mest åpenbare løsningene er de beste. Symbolet illustrerer dette ved at i noen kombinasjoner er den femte kuben gjemt bak en annen ... Klikk for å se alle de 126 variantene. Les mer
Frambu Senteret, som ble etablert i 1951, har blitt en viktig ressurs, ikke bare for de som har en sjelden diagnose og deres foresatte, men også for sykehus og helsetjeneste i klientenes nærområde. Frambus visuelle identitet måtte ose av mangfold, positivitet, dynamikk og det lysglimtet i hverdagen som Frambu står for. Les mer