Minde Sjokolade

Pakningsdesign

Cretalux har hatt gleden av å gi nytt liv til Mindes visuelle identitet.

Over tid hadde Minde som avsender gradvis blitt mindre tydelig. For å styrke Minde var det naturlig å bygge videre på navn og logo som identitetsbærende elementer. Det nye navnetrekket har dype røtter i det forhenværende, samtidig som det henter inspirasjon fra tidligere navnetrekk fra begynnelsen av 1900-tallet. De nye kjennetegnene og elementene utviklet for Minde sjokolade bidrar til en styrket og fleksibel visuell identitet. Designet utstråler sjarm, glede, fristelse og energi, og gjenspeiler Minde som en utfordrer med glimt i øyet.

«Det er lov å la seg friste» har vært en sentral del av Mindes identitet siden jingelen ble lansert i 1990. Nå har det blitt en mer integrert del av identiteten som et fleksibelt bånd som kan tilpasses ulike flater. Hele designet, inkludert foto og produktnavn, er sammenflettet innenfor en myk og levende ramme som forener alle designelementene til en helhet.

Velkommen til et nytt og magisk Minde-univers. Det er lov å la seg friste!