Grunnfilosofien i alt antidopingarbeid er at alle utøvere skal konkurrere på like premisser. Da Cretalux utviklet den visuelle identiteten for Antidoping Norge (ADNO) i 2016, ble denne likhetstanken manifestert i et symbol med likhetstegn og et rent uttrykk.
ADNO kom til Cretalux med etbehov for en større verktøykasse for å ha flere strenger å spille på og mulighet til å skille på «gulrot og pekefinger». De ønsket dessuten å være mer synlig og inspirerende på treningssentrene og i sosiale medier. De ville beholde det stramme og rene uttrykket fra tidligere, men hadde behov for å tilføre noe mer.
Cretalux tok likhetstanken videre og forsterket den med et nytt og dynamisk strukturelt element, et mønster basert på likhetstegnene i logoen. I tillegg oppgraderte vi fargepaletten ved å legge til en sterk signalgul og en mørk blå farge, som til sammen skaper et sterkt og iøyenfallende uttrykk. Logoen er tilpasset små og digitale flater, og det er lagt vekt på forenkling av informasjon og tydelighet i typografi og grafisk formspråk, slik at kompleks og teknisk informasjon kommer frem så enkelt og lettfattelig som mulig.
ADNO kom til Cretalux med etbehov for en større verktøykasse for å ha flere strenger å spille på og mulighet til å skille på «gulrot og pekefinger». De ønsket dessuten å være mer synlig og inspirerende på treningssentrene og i sosiale medier. De ville beholde det stramme og rene uttrykket fra tidligere, men hadde behov for å tilføre noe mer.
Cretalux tok likhetstanken videre og forsterket den med et nytt og dynamisk strukturelt element, et mønster basert på likhetstegnene i logoen. I tillegg oppgraderte vi fargepaletten ved å legge til en sterk signalgul og en mørk blå farge, som til sammen skaper et sterkt og iøyenfallende uttrykk. Logoen er tilpasset små og digitale flater, og det er lagt vekt på forenkling av informasjon og tydelighet i typografi og grafisk formspråk, slik at kompleks og teknisk informasjon kommer frem så enkelt og lettfattelig som mulig.