Ny Rå hårpleieserie fra Define Vi har designet en helt ny hårpleiserie – Rå fra Define. Serien er utviklet med naturlige ingredienser hentet fra skandinavisk natur. Den visuelle produktidentiteten spiller på Define sine eksisterende kjennetegn, men denne gangen enda mer nedstrippet, rent og rått. Akkurat som produktene.
Salma Taco Salmas nye vri på taco fortjente naturligvis en ny vri på de typiske visuelle taco-signalene. Den norske fredagstacoen har fått en aktuell utfordrer!
Gryr iskaffe Gryr er en serie plantebaserte produkter fra Sunniva. Perfekt for dem som ønsker et grønnere og mer plantebasert kosthold.
Ringnes åpner brygghus på samme sted der ringnes' første øl ble brygget for 141 år siden! Vi har gitt Ringnes Brygghus en visuell identitet som både peker fremover og som har sine røtter i det historiske. Det minimalistiske grepet med å lukke alle hull i brygghusets font er et moderne uttrykk for den måten stensiler ble uformet på for over 140 år siden.
Iste energi Limited edition Iste energi med smak av Cola.
Go'morgen shake Cretalux har designet Go'morgen-familiens siste tilskudd - Shake med yoghurt, bringebær og lime.
YT PROTEIN YT® Protein er en serie produkter som er perfekte når du ønsker et raskt lite måltid med mye proteiner i forbindelse med trening. Den nye identiteten er frisk og energisk, og gjenspeiler intensiteten i hurtige styrkeøkter.
Tinemelk i ny fargerik drakt.
Sunniva Kaldpresset Følelsen av å våkne til strålende morgensol på en nydelig sommerdag – går det an å tappe den på flaske? Sunniva Kaldpresset er smaken du drømmer deg tilbake til.
POPS! Pop till you drop! Ordet «Pop» er et onomatopoetikon, altså et lydmalende ord og det er her revitaliseringen henter sin inspirasjon fra.
Munkholm FORFRISKNING – RETT FRA BRYGGERIET. I SOMMER SLUKKER CRETALUX TØRSTEN MED DEN REVITALISERTE MUNKHOLM-SERIEN. RENERE, FRESHERE OG BEDRE TILPASSET EN YNGRE, MER MODERNE MÅLGRUPPE.
Cretalux står bak redesginet av Småsulten-serien som fikk sølv i Orkla Growth Awards!
Buzz aldrin, en runner-up i verdensklasse. Cretalux ble nummer to i årets utgave av årets byrå.
Tine IsTe Limited Edition Palmesus, sol i øynene og saltvann i håret … Og en av disse i hånden! Cretalux står bak designet for sommerens limited IsTe-serie med smak av mango og vannmelon. Ses på Sørenga etter jobb?
Tine IsKaffe Affogato Affogaen, affogato, affogatre… Affogato betyr «druknet», og det er betegnende for hva det faktisk er: Vaniljeis «druknet» i espresso. Kontrasten mellom det lyse og det mørke, det varme og det kalde, det bitre og det søte, og ikke minst at man løfter den vanligvis kjedelige vaniljeisen til nye høyder – det er yin og yang i et glass (eller i en Tetra Prisma).
Tinemelk med smak
Litagovalget 2017 Høstens viktigste valg sto mellom Litago Bananans, Karamellnøtt, Kokos og Kanelsnurr. Valgkampen var beinhard og skapte stort engasjement.
Litago på en snurr Med 42% av stemmene ble Litago Kanelsnurr valgets vinner.
Tinemelk vinter I ANLEDNING vinterens OLYMPISKE LEKER DEDIKERTE TINEMELK KARTONGENE TIL HÅPEFULLE OL-DELTAKERE OG FREMTIDIGE TALENTER.
Munkholm alkoholfritt juleøl
Farris Bris i ny drakt. Bris er folkets Farris og den finnes i én naturell, tre smaksvarianter og en 'årets smak'.
Tinemelk kommer for første gang på lenge i ny juledrakt. På mange måter er julemelka til Tine hellig for forbrukerne, så det er første gang på lenge at melka kommer i ny juledrakt. Cretalux har vært så heldige å få denne spennende oppgave og står bak idé, konsept og pakningsdesignet.
Vi er stolte av resultatet!
Fornyet og styrket Styrk Når man i gamle dager skulle gi bort noe riktig fint, var pakningen gaven ble presentert i like forseggjort som det man skulle gi bort. Dette er også inspirasjonen og tanken bak den nye Styrkidentiteten, nettopp fordi Styrk er Tines mest forseggjorte melk.
Tinemelk høst August betyr skolestart, og for kropper i vekst er det viktig med fysisk aktivitet og riktig påfyll.
Dragefrukt og iste har lange tradisjoner i sommernorge. Tradisjonen har eksistert helt siden mai i år ...
Si Go'Morgen til de nye go'morgenbarene fra tine God morgen til Pekannøtt og salt karamell, og god morgen til Tranebær og yoghurtsmak. Begge er medlemmer av müsli- og nøttebarfamilien.
Fem illustrasjoner for 14 fra tine 14 Kesam Pasjonsfrukt, Gresk Yoghurt Vanilje, Havregrøt Mandel/Blåbær, Kesam Sitron og Kesam Blåbær Acai.
Fem illustratører for 14 fra Tine Fra venstre: Kaia Ødegaard, Helene Egeland, Jenny Jordahl, Ellinor Larson og Elise Stalder.
NY Iskaffe Cappuccino Zero Iskaffefamiliens nyeste, faste medlem er søt uten søtstoff: Iskaffe Cappuccino Zero.
Stratos og litago går foran og viser sin kjærlighet Dette er Cretaluxklientene Orkla og Tine i skjønn forening. Den gode smaken av Litago milkshake-fyll sammen med Stratos sin boblende sjokolade. Her kunne man lett se for seg Litago med boblejakke i en boble.
Tinemelk vår VI MØTER VÅREN MED STORE KLØVERBLOMSTER FYLT AV ENDA FLERE KLØVER.
Pierre Robert oppdatering
småsulten oppdatering
Iskaffe Dulce Den nyeste Iskaffevarianten er en limeted edition med smak av dulce de leche, en søramerikansk karamelisert melkerett.
Kropper i vekst Verdens fineste melk kommer nå i ny drakt, og denne gangen er melkekløveren aktivert på en ny måte. Illustrasjoner inspirerer til hverdagslige aktiviteter som i tillegg til selve melken hjelper å holde maskineriet i gang.
RINGNES VALGTE CRETALUX! Cretalux går inn i 2017 med en ny og spennende kunde; Ringnes! I en pitch før jul valgte Ringnes Cretalux som en av sine hovedsamarbeidspartnere. Vi er stolte og gleder oss veldig til å ta fatt på nye og spennende utfordringer for en av Norges viktigste aktører med mange kjente merkevarer. Cretalux har nå blitt 11 ansatte under knapt 2 års drift og samarbeider allerede med noen av de største oppdragsgiverne i markedet som blant annet Tine og Orkla, i tillegg til Salma og andre.

«Cretalux utmerket seg som særdeles faglig sterke i tillegg til å vise til gode cases. De deler vårt tankegods om hva som er effektivt design, og har en utviklingsprosess som involverer kunden aktivt. Vi gleder oss til å høste fruktene av dette samarbeidet.» – sier Line Hildonen Ramstad, markedsdirektør i Ringnes.
Tines nye økologiske produkter markerer et paradigmeskifte Tines nye økologiske produkter har fått en helt ny visuell produktidentitet. Disse fremstår nå like friske, rene og smakfulle som de er faktisk er. I samarbeid med Rema 1000 gjør Tine det enkelt å velge økologisk.
Define redefinert Serien av hårpleieprodukter fra Define er oppdatert for å styrke seriens skandinaviske opphav.
minitinemelk pakket i kløverhjerter
Tine Rislunsj Tidligere var Rislunsj et av Piano-produktene, men fra nå skal serien stå på egne ben.
Den Lille Nøttefabrikkens verdensbilde Den Lille Nøttefabrikken henter sine produkter fra hele verden. Vi ønsket å formidle nøttefabrikkens lange erfaring og omfattende kunnskap gjennom løsvektbegeret med en kombinasjon av geografiske og biologiske illustrasjoner. Det visuelle uttrykket gjenspeiler deres eksotiske smaksportefølje. Begeret er laget i en frodig palett av fem ulike farger.
Høstens Tinemelk er nå i butikkene. Tines opprinnelige kløvermønster er her gjort enda frodigere med sine ulike fargesjatteringer.
Sommerens Tinemelk er dedikert både våre håpefulle OL-deltakere og fremtidige talenter.
Isteen fra Tine i ny drakt. I god tid før sommeren ble isteens visuelle produktidentitet oppdatert. Stripene, som fortsatt er flaskenes viktigste kjennetegn, har sammen med navnetrekket på den rombeformede 'etiketten' bidratt til å gi isteen fra Tine enda et godt salgsløft.
OL-Litago Litago har pakket kofferten og tatt turen til Rio for å heie frem håndballjentene. Heia heia!
Salma jubileumsbrosjyre I ANLEDNING SALMAS 10 ÅRS JUBILEUM HAR CRETALUX UTFORMET EN BROSJYRE MED SALMAS BESTE OPPSKRIFTER.
Iste med sommerens limited edition-variant Tines Iste har hentet smaksimpulser fra Sør Amerika og lagd en limited edition-serie med halvparten Iste og halvparten Limonade. Som kjent drikker den søramerikanske araen alltid iste og limonade når det er som varmest.
Tinemelk i sommerens D2-magasin I anledning de klassiske kløverne som har preget Tinemelken i vår, har Cretalux laget en serie annonser for Dagens Næringslivs D2-magasin.
skolefrukt fra tine Melken og yoghurten får selskap av fersk frukt i Tines skolemelkordning. Tenkelenker pryder også disse begrene, og lar tankene vandre, kanskje i det uendelige?
Mat og drikke utenom kantinetid? rim er tine partners tilbud til bedrifter og institusjoner som ønsker å holde sine ansatte oppegående hele døgnet.
7. Generasjon tine ISKAFFE Cappucino En av Cretalux siste arbeider! Hele serien er oppgradert for 7 gang! Alt er endret og alt er likevel likt. Sterke kjennetegn gjør at Tine Iskaffe holder seg frisk og ung selv når den vokser og nye utfordrere kommer til. Serien har lite markedsføringsstøtte og må makte å skape oppmerksomhet og gjenkjennelse.
6. Generasjon Tine IsKaffe Mocha
3. Generasjon tine IsKaffe Brasil
Den nye Rio, special edition for sommerhalvåret 2016
tine iskaffe latte zero
Cappuccino Mocha Latte Barista Rio
Biola Frokostsmoothie En fortreffelig start på dagen for både Biola og Kari
Noisy Noisier Noysiest
Biola Brasil
Salma Cubes versjon 2.0 Skal du bruke Salma i salater, supper, taco, wok eller pasta, er Cubes både enkelt og greit. Vi har laget en serie nye pakninger (overbaner) som understreker SalmaCubes sin høye kvalitet og mangfoldige bruksområder.
Et lysende år Cretalux hadde oppstart 2. mars 2015 i inspirerende lokaler på Rodeløkka, og etter bare et år har vi en eventyrlig kundeliste og har ansatt tre nye personer. Vi er nå åtte stolte og ydmyke Cretaluxere som jobber med disse fantastiske merkevarene: Tinemelk, Brunostene, Litago, Iskaffe, Biola, Rislunsj, Styrk, Yt, Go'morgen, Skolemelk- og yoghurt, M&D, Noisy, Iste, Salma, Ink, Bømlo, Define, Pierre Robert, Jif, Cafebakeriet, Zalo, Fun Light, Antidoping Norge, Opplysningskontoret For Meieriprodukter og Frambu.
American style Nok en nyhet fra Cafébakeriets gode cookies, denne gangen amerikanske soft baked cookies med store sjokoladebiter.
antidoping norges nye, visuelle identitet 5. februar 2016 lanserte Antidoping Norge (ADNO) sin nye, visuell identitet. ADNO er en viktig bidragsyter i arbeidet med å gjøre både trening og idrett helt ren for prestasjonsfremmende medikamenter eller substanser. Det nye symbolet er likhetstegnet, som også benyttes av WADA, men i en annen form. ADNOS motto er 'Ren trening. Like muligheter'. Se forøvrig antidoping.no.
Tinemelk MELKEBRUKERE OVER HELE LANDET SETTER FORTSATT PRIS PÅ Å LÆRE MER OM MENNESKENE DER MELKA KOMMER FRA. VI ER STOLTE OVER AT MELKA NÅ ER UTE I NY VINTERDRAKT. 'KANSKJE VERDENS FINESTE MELK'.
vi staker ut veien videre for tines iste ... Vi skapte Norges originale iste for over 15 år siden. Etter en konkurranse gleder vi oss nå til å fortsette arbeidet med den.
salma raw pop-ups for butikk salma raw er et produkt av høyeste salma-kvalitet. De ferske, rå sashimibitene, sammen med både ponzu-saus og sesamfrø, kan nytes hvor som helst da også spiseredskapet følger med i settet.
kkitub rof spu-pop amlas Pop-up plakatene viser en serie salmanytere i sine ulike miljøer.
skoleyoghurt med tenkelenker Skolemelken har nå fått følge av skoleyoghurten. Som på skolemelken har vi benyttet det vi kaller tenkelenker, som viser ulike sider av samme sak, eller en tankerekke fra et tema til det neste.
Det har forøvrig vist seg at på flere skoler har dette inspirert til en tilsvarende form for læring. Etter vårt syn en inspirerende form for å utvide ens horisont, samtidig som tenkelenkene ligner på den opprinnelige måten man tilegnet seg kunnskap på.
Salma er nå oppdatert, både for å understreke forskjellene mellom 'back loin' og 'belly loin' og for å styrke den visuelle produktidentitetens effekt i butikkhyllene. I tillegg til dette har den nye overbaneleverandøren utviklet et hvitt trykk som er nesten helt opakt.
Cretalux har blitt valgt som en av tre samarbeidspartnere for Tine. Markedssjef i Tine, Linn Heidi Lunde sier at valget av Cretalux er basert på det nye byråets unike strategiske kompetanse og deres evne til å utvikle, så vel som videreutvikle, unike merkevarer for Tine. Rybakken og Støtvig har et svært godt grafisk blikk og utfordrer oss stadig på nye måter å tenke produktdesign. Duoen står bak mange vellykkede lanseringene i Tine, og vi gleder oss til å fortsette det gode samarbeidet.
Klare til innsats Vårt første samlebilde. For de som ikke har studert 'om oss'-sidene er dette, fra venstre: line, daglig leder og rådgiver, bjørn, kreativ leder og designer, klaus, samarbeidspartner på produksjon, ina, senior designer, bente, prosjektleder og alexandra, senior designer. I tillegg kommer Henning, som er vår samarbeidspartner på 3d og produksjon.
Halvor Byfuglien, antidoping norge: «Antidoping Norge er en organisasjon som opplever stor vekst. Vi jobber mot stadig nye målgrupper og ønsker å være synlig på stadig nye arenaer i arbeidet for en ren idrett og et dopingfritt samfunn. I dette bildet blir det viktig for Antidoping Norge å framstå som profesjonell og tydelig.»
«Antidoping Norge jobber for tiden med en ny strategiplan, gjeldende for perioden 2016-2019. I den sammenheng så vi det som naturlig å også se på vår visuelle identitet. Vi har nå hatt gleden av å jobbe med Cretalux en periode, og ser med forventning og spenning fram til det videre arbeidet.»
Gull til Bixit Bixit vant gull i Orkla Growth Award i Malmø 11.11.15. Fantastisk for Orkla Norge og Cretalux!
SALMA RAW VANT DEN GJEVESTE PRISEN UNDER SEAFOOD EXPO GLOBAL Salma Raw stakk tirsdag 20. april 2015 av med den gjeveste prisen under den store Seafood Expo Global i Brussel, Seafood Prix d'Elite. Produktet fikk i tillegg prisen for originalitet.
Salma Raw fikk Merket for god Design 2015 under Designdagen i regi av Norsk Design- og Arkitektursenter. Salma Raw ble designet av vår kreative leder mens han arbeidet i Tangram Design. Det strukturelle designet ble utført av Johan Verde.
Cretalux har utviklet fire faglige hefter Av og til kan det være godt å ha noe håndfast å forholde seg til. Derfor har vi laget fire hefter som tar for seg ulike aspekter av vårt fag. Den ene handler om vår tankegang, den andre om våre identitetsprinsipper. Den tredje handler om effektiv visuell identitet, og den fjerde handler om hvilke krav vi bør stille til et produkt- eller bedriftsnavn.
MFGD Emballasjedesign 2015 Salma Raw er sashimi, ponzusaus og sesamfrø som kan spises akkurat der du måtte befinne deg.
Glade vinnere Johan Verde, Line Støtvig, Trym Gundersen, Inger Saxebøl og Christine Monsen
XXII XXXVII M Ikke akkurat en stor nyhetssak eller et skup, men vi liker at vårt hovednummer inneholder et 7-tall og slutter på tusen. Vi fikk faktisk lov å velge mellom flere titalls telefonnumre, og blant disse var det nummer tjueto millioner trehundreogsøttientusen som vant vår gunst. Våre mest avanserte venner kan selvfølgelig bruke den binære versjonen: 010101010101101010111000
Ut i verden på egen hånd Enten produktet skal ende opp i en butikkhylle, eller i en sjokkselger, er det viktig å utstyre det med de egenskaper som skal til for at det skal klare seg godt uten sine 'foresatte'.