Vår egen visuelle identitet

Visuell Identitet
2015

For å markere at vi i bunn og grunn, til syvende og sist og når alt kommer til er håndverkere, valgte vi å utvikle et håndskrevet navnetrekk. Vår fargepalett er selvfølgelig knyttet til de seks fargene i den Orginale esken med Cretaluxkritt.

Håndskrevne navnetrekk formidler naturligvis en personlighet, men med det også håndverksmessige kvaliteter og identitet. Vårt navnetrekk er som et kontrapunkt mot vårt ellers så rettlinjede studio, mens signaturens luftighet spiller på lag med lokalenes takhøyde og romlighet.

CMYK-farger kan aldri rettferdiggjøre virkelige farger

RGB-farger har det største fargespennet, og de kan i større grad formidle virkelige farger

Hovedfargen

For å finne den riktige hovedfargen arbeidet vi sammen med Stian Mørk i Printhouse der de prøveprintet fargen på ulike papirkvaliteter, med og uten pp-folie.

Overtrukne esker

Det er ikke mange eskefabrikker igjen i Norge som kan lage overtrukne esker. Rikter Svendsen i Fredrikstad er en av dem. For å få eskene akkurat slik vi ville måtte de endre sitt stanseverktøy, men det var helt klart verd det.

Minnepinne

Selv om de fleste filer kan sendes og mottas digitalt, er det av ulike grunner formålstjenelig å levere presentasjoner og originaler i et fysisk medium. Det er ikke mange minnepinnene som har blitt utsatt for en designer, men det finnes visse unntak.

Kritt

Siden vi fortsatt besitter et par esker med ekte cretalux-kritt, har vi makrofotografert dem for ulik bruk, bl.a på disse nettsidene…

Stempel

Det enkleste er ofte det beste. et stempel er et klassisk mangfoldiggjøringsverktøy med lang historie. det er fordi det fungerer i så mange sammenhenger, samtidig som det er vårt lesbare, og helt unike fingeravtrykk.

Hefter

I vår digitale hverdag skulle man tro at fysisk lesestoff hadde utspilt sin rolle. likevel ser vi at mangelen på taktilitet gjør at mange snur seg bakover. mp3-filer har ikke samme appell som et klassisk vinyl-album.

Utforsk mer